Прескочи до съдържание

Booking.com - афилиейт партньор...


llll

Препоръчани мнения

Здравейте,

 

В последно време много ме гложди един евентуален проблем. Тъй като забелязах, че тук има доста компетентни хора в областта на хотелските резервации, се надявам някой да ми помогне.

Ние сме сайт - афилейт партньор на Booking.com от няколко години и като цяло сме доволни от партньорстовото си. Предлагаме на сайта си хотели само за България. В последно време (от тази година) обаче забелязваме доста лош показател на отказаните резервации, които са за по големи суми, което е доста дразнещо. С малките резевации, които са за 1-2 вечери, % на отказаните е нормален, но когато е за по-голям период, % на отказаните доближава 70-80%.

Започвам да си мисля следното нещо.
Човек (българин) резервира чрез booking.com лятна почивка в България (2 седмици например). Съответно, тъй като сумата е голяма, за да е убеден че всичко е ок, той звъни на хотела за да получи потвърждение за резервацията. От там хотелиера го подхваща. Уговаря го да откаже booking.com резервацията, като му дава по-добра цена по телефона, за сметка на част от комисионната на booking.com. Така и вълкът сит, и агнето цяло, само "овчяря" остава гладен :) Разбира се, тук става въпрос за случаи, когато резервацията е голяма.

Въможна ли е такава схема. Разбира се, всичко това с отказаните резервации може да е случайно и ние да си правим някакъв "филм". Надявам се на сериозни отговори.

Благодарим!

Редактирано от llll
Връзка към мнение

За мен  като клиент схемата е възможна и действа.

 

 

Лично съм го правила 3 пъти и съм получавала по-добра цена по телефона, но без да знаят от хотела, че имам резервация през Booking.com.

 

Започнах да ползвам Боокинг само за ориентир и после задължително се обаждам на хотела.

 

Да уточня, че, все пак, съм доста скромен консуматор на хотелски услуги.

Връзка към мнение

Напълно е възможно. С Booking не ми се случвало, но с ваучери, мнооого пъти. Хотелиерите не са лоялни към партньорите си.

Ние пък като клиенти си гледаме нашето улеснение, което е нормално.

Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Разбира се, пътуващите гледат интереса си, това е нормално. Друго яче стои проблема отнесен към хотелиерите, които имат сключени договори, които Booking.com не смогват да следят и са трудно доказуеми, когато уговорките стават по телефон. Предполагам, че с ваучерите, нелоялността на хотелиерите е по-голяма, тъй като имиджа на сайтовете, които раздават ваучери е нисък. Докато Booking.com е сериозен сайт, но въпреки това, нарушения има.

Има един общо приет отговор от историците по въпроса "Защо се е разпаднала Османската Империя?". Отговора е, защото е станала прекалено голяма и трудно е успявала на контролира територията си. Дано не стане същото и с booking.com (поне в рамките на България има голям шанс това да се случи).

Редактирано от llll
Връзка към мнение

Хотелиерите искат да ползват букинг заради клиентската база, не дават пари за маркетинг и реклама, ама не им се плаща процент. И когато клиента им се обади, той вече е привлечен и сайта им става излишен разход.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Здравейте,

 

В последно време много ме гложди един евентуален проблем. 

 

Здравей, това което цитираш като вариант е напълно възможно, но!

 

- големи резервации за дълги периоди за по-големи суми, обикновено говорят за по-големи хотели, често All Inclusive. Тези хотели, нито имат времето нито смисъла да се занимават с подобни резервации. Тук говорим за хотели с по 400 - 700 помещения, които основно се пълнят с групи от чужбина, имат десетки алотмънти (запазени помещения), предварителни плащания от туроператори и т.н. Booking им е за престиж и запълване на дупки. 

Но именно поради всичко по-горе казано и цените в booking са най-високи. Не съм срещал голям морски хотел по света (още повече all inclusive) при който цената в booking /expedia и подобни ОТА/ да не е най-високата на пазара. При подобни, особено пакетни цени най-евтината е винаги при туроператора. В нисък сезон е малко по-различно, но подобно.

 

- голяма част от клиентите букват предварително, особено когато не са nonrefundable, просто за да са спокойни, че имат нещо насреща. И или им се променят плановете или виждат early booking или просто попадат на някой от туроператори, който им дава доста по-ниска цена.

 

- и разбира се, варианта който споменаваш се практикува, вече става по-широко разпространен и често минава номера. Особено в малки семейни хотелчета, но при всички случаи не е повече от 20% от резервациите.

 

И понеже ми е интересно, моля те пусни ми на лично съобщение, кой ви е сайта.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според мен , българските хотелиери все още не могат да се доверят на сайтове като букинг . Сигурно отстъпката , която правят на клиента по телефона е колкото размера на комисионната на сайта , дори и понякога по-голяма, но искат да пипнат някакви пари . Не разбирам защо не проявяват повече гъвкавост . Не съм запознат с отношенията им с боокинг, но със сигурност могат по всяко време да променят цените си, да правят промоции да се включват в промоциите на сайта . Някак си имам леко усещане за поговорката " Може на мен да ми е зле, ама и на Вуте да му зле "  Важното е да не се плащат комисинни . Всеки от нас дори от ревютата за хотела предполагам чете дали са общо 10 или 500 за да може да си направи някаква сметка дали са меродавни. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз бих заложил на основна причина номер 2 спомената от Karik - аз също често си резервирам проофилактично през букинга, колкото да имам нещо запазено, особено ако говорим за пиков период, а после вече човъркам допълнително да видя дали мога да намеря нещо по-добро. 

 

Какъв е процента на подобни резервации спрямо триковете посочени от теб вече не знам. Всъщност, ако няколко години работиш с тях бих допуснал, че би трябвало всяка година да го има този феномен, а не да се появява чак сега? Не знам с какъв обем резервации работиш, но може би ако подобни отмени се случват в един и същи хотел по-често сигурно има причина да се съмняваш?

 

Сега се зачудих. Хотелите получават ли имейл данните и телефоните на регистрираните гости? По този начин хотела може да е проактивната страна в отмяната. Обаждат им се на телефона на хората, питат ги дали искат да спестят пари ако си отменят резервацията и така...

Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

След изнесените мнения и аз вече мисля, че причината може би е номер 2 спомената от Karik. Иначе тази тенденция я забелязваме като засилена тази година. Може би агенциите, които продават на ниски цени са се активизирали доста тази година. Google adwords дава чудесни възможности да промотират ниските си цени.

Въпросът дали хотелите получават контактите (имейл и телефон) на резервиращия е наистина много интересен...

Редактирано от llll
Връзка към мнение

Хитричко, владеенето на езика и манталитета ни помага в тези дребни спестявания.

 

Но , ето booking.com в Иран няма (даже и за ориентир),а разправиите по телефона за резервация на нощувки в страната ми излезнаха 17 лева без ДДС  - първо се търси човек с някакъв английски, после с него по същество. Поради незнанието на езика (за мен фарси, за тях английски), с някои от харесаните от мен хотели резервацията по телефона изобщо не се получи.

 

Малта: по-евтини малки семейни хотелчета в Valleta изискват резервация по телефона, въпреки, че имат собствен интернет - сайт с обща информация и снимки. Да, ама никой не ми вдигна на моите жални позвънявания. В booking.com те не фигурират. 

 

Хижите (Hutte) и малки хотелчета в Доломите (южен Тирол, Италия) - няма ги в booking.com . Изисква се личен контакт  - имат публикувани телефони и е-мейли. Първо им пиша на английски - отговор няма. Втори опит - пиша на немски - отговарят! Съвет: първо винаги пробвайте на немски, а италианския да Ви е резервен вариант. Национализъм.

 

Rorbu в Лофотен, Норвегия: е, първо като им видяхме цените се отказахме (бяхме само двама). Даже не ни мина през акъла да си пробваме норвежкия, ами си нарамихме палаткатa от България. Като се разхождахме в района, на пощенските кутии на тези ваканционни имоти имаше написани телефонни номера. Обясниха ни, че ако някой проявява интерес за наемане на къщичката трябва да звънне на собственика. Само може да се предполага къде е той в момента. Тук таме някои имат интернет сайтове - не съм ги пробвал, защото бе неизгодно от финансова гледна точка. За наемане на Rorbu трябва да сте 6-8 човека.

 

Туй то в ситуациите където няма airbnb, booking.com, hostelworld, etc.

Редактирано от Valley
Връзка към мнение

Въпросът дали хотелите получават контактите (имейл и телефон) на резервиращия е наистина много интересен...

 

Всъщност 90% съм сигурен, че ги получават. Последната нова година бяхме в Пампорово с резервация през букинг и няколко дни по-рано всички резервирали получихме имейл с инструкции. Спомням си го добре, защото доста неграмотно бяха вкарали всички имейли в To полето, а не в BCC и се виждаха имейлите на всички :) Но по-скоро по телефон според мен стават нещата, имейл е рисково, доста хора биха докладвали.

 

Хитричко, владеенето на езика и манталитета ни помага в тези дребни спестявания.

 

Но , ето booking.com в Иран няма (даже и за ориентир),а разправиите по телефона за резервация на нощувки в страната ми излезнаха 17 лева без ДДС  - първо се търси човек с някакъв английски, после с него по същество. Поради незнанието на езика (за мен фарси, за тях английски), с някои от харесаните от мен хотели резервацията по телефона изобщо не се получи.

 

Малта: по-евтини малки семейни хотелчета в Valleta изискват резервация по телефона, въпреки, че имат собствет интернет - сайт с обща информация и снимки. Да, ама никой не ми вдигна на моите жални позвънявания. В booking.com те не фигурират. 

 

Хижите (Hutte) и малки хотелчета в Доломите (южен Тирол, Италия) - няма ги в booking.com . Изисква се личен контакт  - имат публикувани телефони и е-мейли. Първо им пиша на английски - отговор няма. Втори опит - пиша на немски - отговарят! Съвет: първо винаги пробвайте на немски, а италианския да Ви е резервен вариант. Национализъм.

 

Rorbu в Лофотен, Норвегия: е, първо като им видяхме цените се отказахме (бяхме само двама). Даже не ни мина през акъла да си пробваме норвежкия, ами си нарамихме палаткатa от България. Като се разхождахме в района, на пощенските кутии на тези ваканционни имоти имаше написани телефонни номера. Обясниха ни, че ако някой проявява интерес за наемане на къщичката трябва да звънне на собственика. Само може да се предполага къде е той в момента. Тук таме някои имат интернет сайтове - не съм ги пробвал, защото бе неизгодно от финансова гледна точка. За наемане на Rorbu трябва да сте 6-8 човека.

 

Туй то в ситуациите където няма airbnb, booking.com, hostelworld, etc.

 

За Иран специално нали има някакво ембарго и за това е проблем. Май само otel.com имат хотели там и са на космически цени, всичко друго с лични контакти :) Иначе е логично най-евтините предложения да не присъстват въобще там, букинг си е скъпа услуга и може би доста сложна за дребните собственици на семейни хотели, независимо от коя държава. 

Връзка към мнение

Според мен посоката за обаждане/мейл от хотела към клиента е почти = на 0.

Никой в хотела не знае чия е резервацията, за да си позволи подобно нещо.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според мен посоката за обаждане/мейл от хотела към клиента е почти = на 0.

Никой в хотела не знае чия е резервацията, за да си позволи подобно нещо.

И аз мисля че е малко вероятна. По-скоро някакво уговаряне може да се случи, ако клиентът звънне на хотела, за да попита нещо например: дали резервацията му е ок, дали има доплнително легло в стаите, дали има бебешко кошче, дали басейнът работи, каква е температурата в стаята и т.н. Особено, когато пресотят ще е дълъг.

Връзка към мнение
Георги Матеев

Въпросът дали хотелите получават контактите (имейл и телефон) на резервиращия е наистина много интересен...

 

Мога да твърдя с абсолютна сигурност, че хотелите получават контактите на резервиращия.

 

Когато чрез booking.com си резервирах настаняване в Еилат (Израел) само 2 часа по-късно директно хотелът ми изпрати личен имейл, в който офертираха допълнителните си услуги и екскурзии. Нямаше откъде другаде да ми имат адреса, очевидно booking.com им го бяха пратили заедно с всичките ми резервационни данни.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Да, при мен се случи по 14 февруари. Оня така сниман хотел Анджело Доро в Сита Алта в Бергамо час след резервацията ми пратиха мейл с предложение за празнична вечеря.

Редактирано от Тони
Връзка към мнение

Мога да твърдя с абсолютна сигурност, че хотелите получават контактите на резервиращия.

 

Когато чрез booking.com си резервирах настаняване в Еилат (Израел) само 2 часа по-късно директно хотелът ми изпрати личен имейл, в който офертираха допълнителните си услуги и екскурзии. Нямаше откъде другаде да ми имат адреса, очевидно booking.com им го бяха пратили заедно с всичките ми резервационни данни.

Вземи все пак под внимание, че става въпрос за Израел, там Мосад всичко трябва да знае и мерките за сигурност са дори малко попрекалени.

Иначе съм съгласен, на мен също неведнъж са ми пращали мейли...или пък като отида, само ми връчват ключа за стаята и ми дават попълнена бланка за подпис.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Хотелът получава и телефон, мейл и адрес на клиента като информация. Винаги е било така с booking. С expedia e същото.

При сайтове, които купуват от GDS-и (търговци на едро за нощувки) не е така, но там логиката е друга.

Връзка към мнение

От букинг хотелите получават вашите имена, мейл, адрес и телефон (ако сте ги въвели в полетата, незадължителни), номер на банкова карта и дата на изтичане, допълнителни коментари, (ако сте оставили такива), тарифата и типа стая, която сте резервирали, условията за анулиране и промяна. Ако плащането е при резервацията, хотелът удържа от картата ви дадената сума. На края на пердиода ни пращат извлечение с всички резервации, дължимите комисионни и ние им ги превеждаме.

От Expedia е малко по-различно, когато плащате при резервация плащате на Expedia, хотелът няма достъп до вашата карта, а получава карта на Expedia, която дебитира в края на престоя.

Вие плащате на Expedia 75€ за стая, на място в хотела си плащате само закуската и city tax, а после ние дебитираме картата, дадена от Expedia за 60€ (разликата им е печалба).

Ако плащате на място през Expedia, не се различава от букинг.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Хммм това ми изглежда като сериозни комисионни :)

А изнудват ли хотелите за някакви промоционални цени както е при големите хранителни вериги или тези промоции са за сметка на Букинг , Експедиа и т.н. ?

Връзка към мнение

Цените са примерни. При нас директорът само се занимава с договорите и комисионните, той си ги знае. Мога да се поразровя (на работа съм до 00ч българско време).

Ние си определяме промоциите и тарифите, доколкото знам според процента запълненост (Yeld management). От боокинг (Expedia) си искат процента и не се интересуват колко ние взимаме. Но не съм чел договорите, които имаме.

Разликата е че ние сме си верига - Kyriad*** принадлежи на Louvre hotels, холдинг, включващ още Campanile***, Première classe*, Golden Tullip**** и Royal Tullip*****: имаме си наш си екстранет със собствена система за резервации. Цените си ги определяме ние, но имаме заложен минимум от централата в Париж, както и фиксирани цели (оборот от ххх€ на месец, брои клиенти спрямо същия месец миналата година, средна цена на стаята за еди кои си месец да не пада под еди колко си и т.н.) Имаме си цели отдели, които се занимават с това. Не съм сигурен, че малък хотел би могъл да се опъне на боокинг, тъй като няма средствата, с които разполагаме ние. А и  огромна част от туристопотока минава през тях.

Връзка към мнение

Благодаря за възможността за тази дискусия. Тук си изясних много неща. Но един последен въпрос изникна в главата ми. Booking.com задължава ли хотела да не дава по ниски цени за туроператори и травъл агенции? Има ли такава клауза в booking.com договора с хотела? Гарантирано ли цените, които които са в booking са най-ниски, или поне еднакви с тези на рецепция или с цените при травъл агенциите и туроператорите?

Връзка към мнение

Преди години,когато започнах да резервирам през booking,сайтът гарантираше най-ниска цена.В случай, че намериш по-ниска оферта за същия хотел на друг сайт booking ти възстановяваше парите двойно или нещо от този род.Сега,вероятно не е така,защото преди дни резервирах през hostelbookers стая(хотел в Копенхаген) която беше с 20е на вечер по-евтина отколкото в booking.

От личен опит съдя, че няма никакъв смисъл да използваш сайта за резервации в България. В booking цените са много по-високи,отколкото на рецепция.Хотелите често пъти правят пакетни промоции,които не са отбелязани в booking.Това също може да е причина за масовата отмяна на резервации.

Връзка към мнение

Не съм чел договорите, но мисля че хотелиерът е длъжен да пуска в букинг т.нар. Best available rates, които няма право да продава по-евтино на рецепция. Ние по принцип се съобразяваме, но винаги има отстъпки за постоянни клиенти, агенции, с които работим отдавна и често, тарифи за групи. Ако сме много празни зимно време пускаме и супер евтини цени. Но общо взето сме на принципа: които колкото е склонен максимално да плати.

Редактирано от Kaloyan89
Връзка към мнение
Хе хе значи си в Kyriad , знам този на гарата и до пристанището.

Предполагам знаеш (току виж се и познавате ) , че наше момиче стои зад избрания за най-добър хостел във Франция Hostel Meyerbeer и Hostel Paradis ? 

Страхотно позитивен човек !!! 

 

София ... от София разбира се  :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Съжалява, че ще се наложи да оспоря горното мнение на Мари Николова в частта за България. Пътуваме често, най-вече по СПА хотели с повече звезди. Мога да кажа, че в Букинг съм намирала поне 4 или 5 пъти най-добри оферти сравнено с ваучери(сайтовете), голям тур оператор и пакетни офери на хотела (такива с отстъпки, а не рдовни цени рецепция). Ползвам отстъпки "Ge" и тайни оферти, но и без тях е имало много изгодни цени. Винаги проверявам и Букинг. 

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.